BIJNA € 700.000 SUBSIDIE VOOR THE YOUNG DIGITALS OM MISMATCH OP DE ARBEIDSMARKT AAN TE PAKKEN
Om de concurrentiekracht van de Randstad te versterken is een subsidie van bijna 7 ton toegekend om mensen met afstand tot de arbeidsmarkt op te leiden en begeleiden naar een baan als digital marketeer. “In de afgelopen 3 jaar hebben we meer dan 100 jongeren uit deze doelgroep begeleid naar een baan,” zegt Sjoerd Hauptmeijer, oprichter van The Young Digitals. “Met deze subsidie gaan we dat verdubbelen.”
Van zitbank naar loopbaan
Sociale onderneming The Young Digitals is succesvol in het begeleiden van jongeren zonder diploma naar een baan als digitaal marketeer. Helaas vallen nog steeds grote groepen door een combinatie van persoonlijke, sociale en financiële problemen buiten de arbeidsmarkt. Ons bedrijf met vestigingen in Den Haag, Rotterdam en Utrecht biedt jongeren zonder diploma een training en een baan om het vak in de vingers te krijgen. Onder begeleiding van ervaren professionals doen deze young digitals waardevolle werkervaring op. Met dit initiatief wordt de vijver van digitale talenten vergroot en daar profiteer de regionale economie als geheel van.
Werken voor VodafoneZiggo en het Rijksmuseum
Deelnemers aan het programma krijgen de kans om voor toonaangevende bedrijven en organisaties te werken. Meer en meer organisatie geven onze young digitals een kans. Zo zetten onder meer VodafoneZiggo, het Rijksmuseum, Nationale-Nederlanden en de Jaarbeurs deze jongeren in om online werkzaamheden uit te voeren. Onze opdrachtgevers nemen hun maatschappelijke rol serieus én tegelijkertijd profiteren zij van de digitale skills van onze jongeren.
Innovatieve impuls
De subsidie komt uit het stimuleringsprogramma Kansen voor West dat projecten financiert in de Randstad op het gebied van innovatie, klimaat en duurzame stedelijke ontwikkeling. Een van de prioriteiten is het bevorderen van arbeidsmobiliteit. Het programma wordt gefinancierd uit het Europees Fonds voor Regionale ontwikkeling (EFRO).
Toekomst
Er is een enorme krapte op de arbeidsmarkt en werkgevers hebben grote moeite om digitaal geschoold personeel te vinden. Mensen zonder het juiste papiertje komen nauwelijks aan de bak. Hiermee sluiten werkgevers grote groepen jongeren buiten die opgegroeid zijn met een smartphone in de hand. “Wij zien dat onze deelnemers zich ongelofelijk goed ontwikkelen. We bieden graag meer jongeren deze kansen,” vertelt Hauptmeijer. “We zijn hartstikke trots op wat onze young digitals bereiken. In de digitale wereld ligt hun toekomst!”
Meer zoals dit:
Young digital Diego: van schoolverlater naar contentmarketeer
Hoe heeft young digital Diego onze online marketingtraining ervaren? Hoe heeft deze training hem geholpen? Lees nu zijn verhaal en raak geinspireert!
Top Instagram-updates 2022: de nieuwste features
De nieuwe Instagram-updates. Ben jij al up-to-date? Want Instagram verandert continu en je wil natuurlijk wel bij blijven! Wij hebben de meest recente updates voor jou op een rijtje gezet.
3 SEO-tips voor een betere vindbaarheid van je social media
SEO toepassen op je social media? Do it! Dan worden ook je social media accounts beter vindbaar in zoekmachines.