fbpx

BIJNA € 700.000 SUBSIDIE VOOR THE YOUNG DIGITALS OM MISMATCH OP DE ARBEIDSMARKT AAN TE PAKKEN

Om de concurrentiekracht van de Randstad te versterken is een subsidie van bijna 7 ton toegekend om mensen met afstand tot de arbeidsmarkt op te leiden en begeleiden naar een baan als digital marketeer. “In de afgelopen 3 jaar hebben we meer dan 100 jongeren uit deze doelgroep begeleid naar een baan,” zegt Sjoerd Hauptmeijer, oprichter van The Young Digitals. “Met deze subsidie gaan we dat verdubbelen.”

Van zitbank naar loopbaan

Sociale onderneming The Young Digitals is succesvol in het begeleiden van jongeren zonder diploma naar een baan als digitaal marketeer. Helaas vallen nog steeds grote groepen door een combinatie van persoonlijke, sociale en financiële problemen buiten de arbeidsmarkt. Ons bedrijf met vestigingen in Den Haag, Rotterdam en Utrecht biedt jongeren zonder diploma een training en een baan om het vak in de vingers te krijgen. Onder begeleiding van ervaren professionals doen deze young digitals waardevolle werkervaring op. Met dit initiatief wordt de vijver van digitale talenten vergroot en daar profiteer de regionale economie als geheel van.

Sociale onderneming The Young Digitals

Werken voor VodafoneZiggo en het Rijksmuseum

Deelnemers aan het programma krijgen de kans om voor toonaangevende bedrijven en organisaties te werken. Meer en meer organisatie geven onze young digitals een kans. Zo zetten onder meer VodafoneZiggo, het Rijksmuseum, Nationale-Nederlanden en de Jaarbeurs deze jongeren in om online werkzaamheden uit te voeren. Onze opdrachtgevers nemen hun maatschappelijke rol serieus én tegelijkertijd profiteren zij van de digitale skills van onze jongeren.

Innovatieve impuls

De subsidie komt uit het stimuleringsprogramma Kansen voor West dat projecten financiert in de Randstad op het gebied van innovatie, klimaat en duurzame stedelijke ontwikkeling. Een van de prioriteiten is het bevorderen van arbeidsmobiliteit. Het programma wordt gefinancierd uit het Europees Fonds voor Regionale ontwikkeling (EFRO).

Toekomst

Er is een enorme krapte op de arbeidsmarkt en werkgevers hebben grote moeite om digitaal geschoold personeel te vinden. Mensen zonder het juiste papiertje komen nauwelijks aan de bak. Hiermee sluiten werkgevers grote groepen jongeren buiten die opgegroeid zijn met een smartphone in de hand. “Wij zien dat onze deelnemers zich ongelofelijk goed ontwikkelen. We bieden graag meer jongeren deze kansen,” vertelt Hauptmeijer. “We zijn hartstikke trots op wat onze young digitals bereiken. In de digitale wereld ligt hun toekomst!”

Meer zoals dit:

Dag van een trainingsbegeleider

Dag van een trainingsbegeleider

Met onze marketingtraining helpen we jongeren die vastgelopen zijn aan een basis in digitale marketing. Dit doen we in zes weken, onder begeleiding van onze trainingsbegeleiders. Maar wat houdt het werk van een trainingsbegeleider in? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit? Wij liepen een dagje mee met Amanda, de trainingsbegeleider in Utrecht!

Lees meer
Dé socialmediatrends om naar uit te kijken in 2024

Dé socialmediatrends om naar uit te kijken in 2024

Het jaar zit er alweer bijna op. Halloween komt eraan, daarna is het twee keer knipperen en dan zijn Sinterklaas en Kerst al geweest. Dus wordt het tijd om vooruit te kijken. Welke socialmediatrends kunnen we in 2024 verwachten? Wij zetten ze voor je op een rijtje!

Lees meer