fbpx

YOUNG DIGITALS ONTVANGEN HUN CERTIFICAAT ONLINE VAN WETHOUDER SASKIA BRUINES

Vandaag was het een bijzondere Demoday voor trainingsgroep 4. Na 10 weken bikkelen ontvingen onze trainees  dan eindelijk hun welverdiende certificaat. Normaal vieren we het einde van de training in levende lijve, maar vanwege het coronavirus gingen we volledig online. De trainees presenteerden middels een vlog hun favoriete onderwerp uit de training Digital Marketing. Een groot succes! 

Wethouder Saskia Bruines woonde deze Demoday digitaal bij om de kersverse online marketeers een hartelijk woordje toe te spreken en de certificaten uit te reiken. Wij zijn trots met dit mooie resultaat in deze uitzonderlijke tijden.

Young Digitals ontvangen hun certificaat online van wethouder Saskia Bruines 1

10 spannende weken

De afgelopen 10 weken waren een rollercoaster voor onze trainees. Niet alleen leerden zij in sneltreinvaart alles over het online marketing vak, ze kregen ook te maken met een geheel nieuwe situatie: het corona virus. En van de ene op de andere dag zit je niet meer in het trainingslokaal van The Young Digitals, maar thuis. Gelukkig was het voor deze digitale helden geen probleem om de lessen via Google Hangouts te volgen. Met ongekende motivatie hebben zij hun training weten af te ronden.

Online Demo Day: toch een feestje

En na 10 weken was het vandaag zo ver: het is Demo Day! Hierbij laten de trainees zien wie ze zijn en wat ze hebben geleerd. Normaal gesproken worden er op Demoday presentaties gehouden door de trainees. Ditmaal hebben we, gezien de situatie, ervoor gekozen om de hen vlogs te laten maken over hun favoriete onderwerp uit de training.

Young Digitals ontvangen hun certificaat online van wethouder Saskia Bruines 2

Wethouder Saskia Bruines van Economie, Internationaal en Dienstverlening woonde deze Demoday ook digitaal bij. Ze heeft een hartelijk woordje gericht tot de startende online marketeers: ”Het is bijzonder dat we deze digitale technologie juist nu beschikbaar hebben. Het geeft ook maar aan hoe belangrijk het is dat we mensen hebben die dit kunnen en dat die digitaal geschoold zijn. Ik vind het een ontzettend mooi initiatief. We hebben enorm veel vacatures in deze sector, zelfs in deze tijd. Geweldig wat hier tot stand is gebracht. Hiermee kunnen jullie bedrijven in Den Haag helpen, en ik hoop dat veel bedrijven zich spontaan melden om jullie in te huren. Hopelijk brengt deze verschrikkelijke crisis ook wat mooie, ondernemende en creatieve dingen voort”.

We willen wethouder Bruines hartelijk bedanken voor haar steun aan onze jongeren en het uitreiken van hun certificaten.

Van online talent naar digital marketeer

In 10 weken tijd leerden we jongeren die zijn vastgelopen alle ins & outs over het vak van een digital marketeer. Denk hierbij aan onderwerpen van content creatie en social media tot Google Analytics en webdesign. De theorie vormt de basis, maar de nadruk ligt in de praktijk. Iedere week tackelden ze een ander onderwerp en kregen ze een praktijkopdracht. Dit waren real-life casussen de organisaties Exact, het Mauritshuis, ADO in de Maatschappij, The Hague Business Agency, Stichting Nelis, Skatepark Sweatshop en Hart Beach surf club. Hierbij willen we al deze mooie organisaties bedanken voor hun bijdrage aan de ontwikkeling van onze trainees.

Young Digitals ontvangen hun certificaat online van wethouder Saskia Bruines 3

Meer weten?

Sociale onderneming The Young Digitals leidt jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt op tot digital marketeer en biedt hen waardevolle werkervaring. Het uiteindelijk doel is dat deze jongeren bij een werkgever aan de slag kunnen als digital marketeer. Kortom, The Young Digitals biedt jongeren een nieuwe kans: van training tot toekomst.

Meer zoals dit: