fbpx

CONVERSIE OPTIMALISATIE

Conversie optimalisatie 1

Niet genoeg leads met je website?

Je hebt een prachtige website! De content staat, van de inrichting word je helemaal gelukkig, dit is het gewoon. Maar toch haal je niet genoeg klanten uit je website. Waar kan het aan liggen?

Daar hebben wij de oplossing voor, namelijk CRO. Ofwel Conversion Rate Optimization. Wij analyseren je website om die punten te vinden waar je websitebezoekers op stuklopen. Vervolgens pakken wij de gevonden punten voor jou op. Het einddoel? Ervoor zorgen dat jij twee keer zoveel klanten haalt uit je huidige website.

En als je denkt dat het onmogelijk is, dan ken je ons nog niet. Lees maar eens verder!

Conversie optimalisatie 1

Wil jij meer klanten met je website?

Laat ons je website onder de loep nemen! Allereerst onderzoeken we waar de knelpunten liggen, die halen we eruit, meten opnieuw en maken dan nogmaals een verbeterslag. Zo halen we de bottlenecks uit je site en zorgen we voor een verdubbeling in leads. Wacht niet langer en daag ons uit tot conversie!

Heb je vragen?

Neem contact op met een van onze digital marketeers!

Wat is website optimalisatie?

Conversie optimalisatie is het maken van aanpassingen op je website met als doel om meer conversies te genereren. Onder conversie kan je een hoop dingen verstaan, dit zijn namelijk alle acties van je website bezoekers waarvan jij wilt dat ze die uitvoeren. Je kan daarbij denken aan het verkopen van producten of diensten, aanmeldingen voor je nieuwsbrief, offerte aanvragen, downloads van je app en nog veel meer. Door te kijken hoe bezoekers zich gedragen op je website ontdek je wat ze ervan weerhoudt.

Dit proces doen wij in 4 stappen. Eerst doen we een analyse, waarop optimalisatie volgt. Daarna kijken we in een proefperiode wat daarvan de uitwerkingen zijn, en wat er mogelijk nog meer verbeterd kan worden. Als laatst optimaliseren we je website nogmaals op basis van de data uit stap 3.

Waarom je website optimaliseren?

Een betere vraag zou zijn: waarom niet?! Met conversie optimalisatie genereer je meer leads uit je website bezoekers, en wie wil dat nou niet? Toch nog niet overtuigd? Dan hebben we de belangrijkste voordelen voor je op een rijtje gezet:

 

  • Je leert je website bezoekers beter begrijpen: door hun gedrag op jouw website en alle bijkomende data te analyseren krijg je veel meer inzicht in wie je bezoeken en wat zij van je website verwachten
  • Je maakt aanpassingen op basis van data: we onderzoeken uitgebreid waar je potentiële klanten op stuklopen, wat de slagingskans van de aanpassingen een flinke boost geeft
  • Je bent je concurrenten te slim af: steeds meer bedrijven maken gebruik van de online wereld, daarom is het van belang om een streepje voor te hebben. Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat mensen sneller bij jou iets afnemen
  • Je verhoogt de omzet per bezoekers: bijvoorbeeld door bepaalde producten of diensten efficiënter of prominenter op de website te plaatsen, kan je niet alleen je aantal klanten vergroten, maar ook hoeveel zij afnemen
  • Last but not least… Je haalt het uiterste uit ál je andere marketingwerkzaamheden: prachtig natuurlijk dat je SEO on point is, en je zulke mooie campagnes hebt lopen… Maar als je website niet goed (genoeg) werkt, zit dat toch je conversies in de weg
Conversie optimalisatie 3

Stap 1: De Website Analyse

We starten met een analyse van je website. Alleen zo kom je erachter waar je website bezoekers op vastlopen en waar er dus nog ruimte is voor verbetering.

Allereerst brengen we daarvoor de customer journey in kaart, die laat zien welke reis een website bezoeker aflegt om tot een conversie te komen. Dit schetst een heel duidelijk beeld van hoe je klanten je website ervaren. Tegenwoordig gebruiken we vaker onze mobiel om websites te bezoeken, daarom maken we niet alleen een customer journey via een desktop, maar ook via mobiel. Lopen we tijdens het maken van de customer journeys al tegen dingen aan? Dan nemen we die natuurlijk mee in onze adviezen voor verbeteringen!

Daarna gaan we over naar Hotjar. Hotjar is een tool die je inzicht geeft in wie jouw website bezoekt en wat hun precieze acties op jouw website zijn. Welke pagina’s bezoeken ze het meest? Waar klikken ze op? Wat lezen ze en waar blijven ze hangen? Door middel van heatmaps en recordings brengen we dat heel precies in kaart.

 

Stap 2: De Website Optimaliseren

We optimaliseren je website niet zomaar, we maken eerst een strategie. Op basis van de analyses die we uitvoeren maken we een concreet plan om te gaan optimaliseren, helemaal SMART natuurlijk. Hierover gaan we eerst met jou in gesprek om de belangrijke prioriteiten te bepalen.

Dan over naar de optimalisatie! Die rammen we er niet in een keer doorheen, nee we doen het stap voor stap. Hoe doelgerichter wij te werk gaan, hoe waardevoller het zal zijn. Doe je de aanpassingen liever zelf? Geen probleem! Dan krijg je van ons het uitgewerkte plan zodat je gelijk kan beginnen.

 

Stap 3: De Proefperiode

Wij ontwikkelen een rapportage zodat we precies kunnen bijhouden wat werkt en wat nog op het to-do lijstje staat.. Dit doen we door alle data die binnenkomt zo in te richten dat we concrete conclusies kunnen trekken. Hebben we de doelen nog niet bereikt?Dan gaan we door naar stap 4!

 

Stap 4: De Laatste Verbeterslag

Alles wat nog in stap 3 naar voren kwam, wordt nu met dezelfde zorg en aandacht aangepakt als bij stap 2. En dan zijn we er, jouw perfecte en compleet geoptimaliseerde website!

Het resultaat? Meer leads vanuit je online inspanningen, je doelgroep is tevreden over jouw nieuwe stijl en je krijgt van links en rechts complimenten over hoe lekker je bezig bent!

Klinkt dit als muziek in je oren? Neem dan contact met ons op en we maken die droom werkelijkheid!

Conversie optimalisatie 4

BEL ONS

070 800 2130

Conversie optimalisatie 5

MAIL ONS

hallo@theyoungdigitals.nl