fbpx

CREATIEVE SKILLS – WEEKLY SHORT READ PART 4

Marketing is een hele wetenschap. Maar in de praktijk blijkt het ook heel vaak een creatieve bezigheid te zijn. Of het nou gaat om bedrijfsvideo’s, organische posts, blogs of paid campaigns: zonder creativiteit kom je niet ver. Merk je dat de content van jouw team eentonig begint te raken? Misschien is het dan eens goed om de volgende punten met je team door te nemen. Deze week geeft young digital Lisa je tips!

Tijdens deze serie delen we wekelijks een cheat sheet aan tips voor jouw en je marketing team. Een korte opfriscursus in uiteenlopende digital marketing onderwerpen, zoals Facebook advertising, Google Analytics en SEO schrijven.
Lees die terug, als je ze gemist hebt!

Verbreed je horizon

Mensen die openstaan voor nieuwe ervaringen, zijn vaak creatiever. Deze nieuwe ervaringen en gebeurtenissen zorgen er namelijk voor dat zij nieuwe dingen ontdekken in onbekende omgevingen. Dus trek er ook op uit en betreed onbekende situaties. Deze nieuwe ervaringen zullen ook in jouw brein voor nieuwe connecties zorgen.

Creatieve skills blog

Duik er eens iets dieper in

Daarnaast kan je je horizon ook verbreden door dingen te onderzoeken voor jezelf. Als je creatief wil zijn, moet je ook je kennis verder ontwikkelen. Je kunt natuurlijk makkelijk via Google het antwoord op jouw vraag zoeken. Maar door echt onderzoek te doen, leer je veel meer en ontdek je hoe iets nou echt werkt. Als je het hele concept van iets snapt, verbreed je ook je horizon. Zo train je jezelf om verder te denken en dieper in iets te duiken!

Daag jezelf uit

Natuurlijk is het fijn om heel veel hulpmiddelen te gebruiken in je zoektocht naar creativiteit. Dus verf vooral je muren in een inspirerende kleur, maak moodboards op Pinterest en luister iedere creatieve podcast die je kunt vinden. Maar daag jezelf ook eens uit om het zo minimaal mogelijk aan te pakken. Lisa legt het uit: “Hoe minder middelen je hebt, hoe creatiever je gedwongen wordt om te zijn. Het maakt je innovatiever om iets moois neer te zetten!”.

Creatieve marketing tips blog

Nog steeds geen inspiratie?

Komen jij en je team dan nog steeds niet verder in het bedenken van nieuwe content? Dan is het inschakelen van The Young Digitals altijd een optie. Ons jonge, creatieve team zorgt voor een frisse blik!

Zo creëren we video’s voor bijvoorbeeld de RVO, UNICEF en Purpose. Schrijven we blogs en SEO voor Nationale-Nederlanden, OHRA en Impact Centre Erasmus (ICE). En denken we mee met social media campagnes voor bijvoorbeeld VodafoneZiggo en Voiceworks.

Wil je sparren over waar wij jouw marketing team op creatief vlak kunnen ondersteunen? Laat dan je gegevens achter! We bellen je graag.

Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.

Meer zoals dit: