FACEBOOK ADVERTISEMENT – WEEKLY SHORT READ PART 2
Adverteren via Facebook is onmisbaar voor iedere online marketeer. Zeker nu ook Instagram in handen is van Facebook. Hierdoor is het bereik gigantisch. Als je wel eens naar Facebook Business Manager gekeken hebt, ben je het er vast mee eens dat het een doolhof is. En als je dan eenmaal een beetje wegwijs wordt in het systeem, hoe zorg je dan voor de beste advertenties op deze sociale media? Young digital Kelly geeft je handige tips!
Tip 1: Klik NOOIT op de “Promoot”-button
Regel nummer 1 bij het opstellen van advertenties bij Facebook, is dat je ze via het advertentiebeheer moet opstellen. Druk dus nooit op de grote blauwe button met ‘Promoten’. Dat is gewoonweg je geld weggooien, aldus Kelly. Waarom? Omdat je via Promoten maar heel beperkt bent in je doelgroepselectie en er minder opties zijn in het opzetten van jouw advertentie. In Facebook business manager, daarentegen, kan je veel uitgebreider te werk gaan, voor zowel Facebook als Instagram. Hier kies je jouw doelgroep zorgvuldig en geef je specifieker aan waar en wanneer je jouw advertentie showt.
Tip 2: Installeer de Facebook Pixel
Installeer altijd een Facebook Pixel op je website. Zo kun je de resultaten van je campagne veel beter meten. In de statistieken van Facebook business manager zelf staat namelijk alleen maar het resultaat binnen de Facebook omgeving. De pixel neemt, via Google Analytics, veel uitgebreidere gegevens mee. Hierdoor zie je bijvoorbeeld ook welke mensen aan je advertentie zijn blootgesteld en na enkele dagen op je website terecht komen. Super handig! Hier lees je hier hoe je de Facebook Pixel installeert op je website.
Tip 3: Verdiep je in de doelstellingen van je campagne
Denk goed na over wat je precies wilt bereiken. Wil je mensen naar je website leiden? Of wil je dat mensen zich inschrijven voor een (online) event? Voor vrijwel alles wat je online zou willen bereiken bestaat er een doelstelling in Facebook Business Manager. Zo voerden we zelf recent een marktonderzoek uit onder millennials, voor onze klant Vesteda. Een groot succes!
Tip 4: Schrijf een catchy tekst
Als je vaker teksten schrijft, dan ken je hem vast: het AIDA-model. Deze komt jou ook bij het opstellen van advertenties op social media van pas.
Hoe stel je een bericht op met behulp van AIDA? Nou, zo:
- Attention: Trek de aandacht van je publiek.
- Interest: Houd de interesse vast door kort je product of dienst te omschrijven en de belangrijkste voordelen te benoemen.
- Desire: Zorg ervoor dat men jouw product wil. Dat kan door een korting, een proefperiode, of schaarste te creëren.
- Action: Sluit af met een call to action (passend bij jouw gekozen doelstelling)
Wil je professionele campagnes?
Deze tips zijn de basis van je campagne. Nog niet veel wijzer? Onze young digitals hebben ervaring met het voeren van uitlopende campagnes. Daarnaast zijn zij geheel op de hoogte van de laatste updates, door middel van trainingen. Wil je daarom toch liever de hulp inschakelen van onze digitale doorzetters?
Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Klik hier om meer te lezen over ons social media campagne aanbod.
Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.
Meer zoals dit:
Social Media Trends 2023
Wat de ene week nog trending was, is nu allang vergeten. De trends op social media zijn moeilijk bij te houden, maar gelukkig kom je met deze tips al een heel eind!
The Young Digitals in de media!
De afgelopen periode hebben we in verschillende media het verhaal van The Young Digitals verteld. Lees je mee?
5 tips voor goede copywriting
Een goede tekst schrijven, het klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Toch hoeft het niet lastig te zijn.