fbpx

ONLINE MARKETINGPLAN

Online marketingplan 1

Online doelstellingen behalen met een steengoed online marketingplan?

Voordat er kan worden gedacht aan een online strategie, is het belangrijk om te definiëren waar je als bedrijf voor staat. Met een strategisch online marketingplan krijg je inzicht in wat jou uniek maakt en onderscheidt van de concurrent.

Door hier inzicht in te creëren ga je je doelgroep beter begrijpen en kan je daar ook beter op inspelen. Het helpt je bijvoorbeeld de ideale kanaalmix vast te stellen en ook de juiste tone of voice te bepalen.

En dat geeft je online marketing een enorme boost. Wil je weten hoe? Op deze pagina lees je er alles over!

Online marketingplan 1

Ook een knallend online marketing plan?

Door de kennis van onze jonge talenten zijn wij in staat om een helder online marketingplan voor jouw bedrijf te maken. Hun frisse blik en digitaal inzicht helpt jullie naar het volgende niveau!

Heb je vragen?

Neem contact op met een van onze digital marketeers!

Ook een winnende online marketing strategie?

In een notendop is een strategisch online marketing plan een online strategie waarmee je structuur, overzicht en inzicht creëerd, om zo je concrete doelen na te streven. Euh…wat? Misschien is dit nog wat vaag. We leggen het voor je uit.

In een online marketing plan formuleer je al je doelen voor je online marketing; welke kanalen je gaat gebruiken, hoe vaak je berichten gaat plaatsen en meer.

Een online marketingplan bestaat uit:

  • Online Doelstellingen
  • Missie en visie
  • SWOT analyse
  • Product/Markt combinatie
  • Concurrentieanalyse
  • Juiste mix van online kanalen (waaronder social media, maar ook je nieuwsbrief en website)
  • Meetbare doelen

Uiteindelijk is het de bedoeling van zo’n plan dat je altijd weet wat je moet doen om je doel te bereiken, wanneer je dit moet doen en hoe je kunt meten of je op de goede weg zit. Door in gesprek te gaan en de juiste vragen te stellen zorgen wij ervoor dat ondernemers precies weten wie ze zijn en waar ze voor staan.

Meer inzicht, dus meer conversie?

Met een online marketingplan krijg je inzicht in wat jou uniek maakt. En waarin jouw organisatie zich onderscheidt van de rest. Voordat er kan worden gedacht aan een online strategie is het belangrijk om te definiëren waar je als bedrijf voor staat. Zie dit als het fundament waarop het plan wordt geschreven. De missie, visie en kernwaarden zijn een houvast voor consistente communicatie.

Meer inzicht en structuur in je online marketing betekent:

  • Een betere connectie met jouw doelgroep
  • Tijd over voor andere belangrijke zaken
  • Hogere conversie van jouw product of dienst
  • Duidelijk inzicht in jouw doelgroep, geen gedoe meer met Google Analytics.

Hoe jij dit ook voor elkaar kunt krijgen? Dat lees je zodadelijk. Eerst vertellen we je nog wat over jouw doelgroep.

Online marketingplan 3

Een betere connectie met jouw doelgroep

Het is een struikelblok voor veel bedrijven want er is geen richtlijn voor het bepalen van je doelgroep. Bijvoorbeeld hoe gedetailleerd dit zou moeten zijn. Of hoe je dit zou moeten bepalen. Door gebruik te maken van echte data uit Google Analytics zien wij wie jouw doelgroep is. Waar deze vandaan komt. En veel meer concrete informatie die jij zonder gedoe uit jouw strategische marketingplan kan halen.

Buyer persona’s
Door verschillende persona’s te maken op basis van specifieke data kun jij gemakkelijk deze gegevens inzien. Wij vertalen dit op zo’n manier dat jij in een oogwenk kunt zien wie jouw doelgroep is, en hoe je deze kunt bereiken.

Je hoeft dus alleen nog de juiste persona bij de juiste campagne te leggen.

 

De juiste kanaalmix

Als het op de hoeveelheid mogelijke kanalen aankomt is de keuze nogal onoverzichtelijk. Veel mensen zien vaak door de bomen het bos niet meer, en gebruiken daarom niet de juiste kanalen. Dit gaat ten koste van de kwaliteit van je content én je resultaten. Dat wil je natuurlijk het liefst voorkomen. Gelukkig weten onze digitale taltenten maar al te goed welke kanelen relevant zijn voor welke doelgroepen en welke doeleinden.

Een aantal interessante kanelen op dit moment zijn Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Snapchat, LinkedIn, TikTok en Pinterest.

Pro tip: je hebt er maar twee of drie écht nodig om de interactie met jouw doelgroep aan te gaan.

Je bespaard veel kostbare tijd door vooraf te bepalen welke kanalen en content je gaat gebruiken voor jouw doelgroepen. Daarnaast vergroot je ook je kans op conversies en/of engagement door doelgrrichter aan de slag te gaan. Je hebt namelijk van tevoren uitgezocht wat wel en niet gaat werken.

Door dan ook nog eens slim in te spelen op tijden wanneer jouw doelgroep online is, zorg je er eigenlijk voor dat ze niet meer om je content heen kunnen. 

Meten is weten!

Die uitspraak horen we maar al te vaak op het TYD kantoor! Hoe meer data je meet hoe meer inzicht je krijgt in je online marketing communicatie. Ontzettend waardevol natuurlijk, maar op welke punten moet je sturen? Het aantal bezoekers op je website? Het aantal clicks op een Facebook post? De omzet van je webshop? Al deze key performance indicators (KPI’s) geven tenslotte inzicht in het succes van jouw bedrijf.

Laat ons je dan ontzorgen! Wij zoeken uit wat voor jou de belangrijkste KPI’s zijn en op basis daarvan ontwikkelen wij voor jou een overzichtelijk dashboard als onderdeel van jouw online marketingplan. Zo heb jij je overzicht terug op jouw online markeitng resultaten en – misschien nog wel het belangrijkste – weet je ook waar het nog net iets beter kan.

Klinkt dat goed? Laat dan vooral wat van je horen!

Online marketingplan 4

BEL ONS

070 800 2130

Online marketingplan 5

MAIL ONS

hallo@theyoungdigitals.nl