fbpx

ONLINE MARKETINGPLAN

Online marketingplan 1

Wat is een online marketing plan?

In een notendop is een online marketingplan een concrete online strategie waarmee structuur, overzicht en inzicht wordt gecreëerd.

Euh…wat? Misschien is dit nog wat vaag. We leggen het voor je uit.

In een online marketing plan zet je al je doelen voor je online marketing, welke kanalen je gaat gebruiken, hoe vaak je berichten gaat plaatsen en meer. In zijn totaliteit bestaat het plan uit: de online doelstellingen, missie en visie, een SWOT analyse, product markt combinaties, concurrentieanalyses, het optimale gebruik van social media kanalen en meetbare doelen.

Uiteindelijk is het doel van een dergelijk plan dat je altijd weet wat je moet doen om je doel te bereiken, wanneer je dit moet doen en hoe je kunt meten of je op de goede weg zit.

Online marketingplan 1

Ook een knallend online marketing plan?

Door de kennis van onze jonge talenten zijn wij in staat om een helder online marketingplan voor jouw bedrijf te maken. Hun frisse blik en digitaal inzicht helpt jullie naar het volgende niveau!

Heb je vragen?

Neem contact op met een van onze digital marketeers!

Wat maakt jullie uniek?

Met een online marketingplan krijg je inzicht in wat jou uniek maakt en onderscheidt van de concurrent. Voordat er kan worden gedacht aan een online strategie is het belangrijk om te definiëren waar je als bedrijf voor staat. Zie dit als het fundament waarop het plan wordt geschreven. De missie, visie en kernwaarden zijn een houvast voor consistente communicatie.

Door in gesprek te gaan en de juiste vragen te stellen zorgen wij ervoor dat ondernemers precies weten wie ze zijn en waar ze voor staan.

Hoe zie je doelgroep er uit?

Het is een struikelblok voor veel bedrijven want er is geen richtlijn voor het bepalen van je doelgroep, of hoe gedetailleerd dit moet zijn. Leeftijd, geslacht, woonplaats, interesses, meest gebruikte kanalen… Er is een zee aan mogelijke kenmerken. Dat moet makkelijker kunnen toch?

Wij analyseren jouw klantenprofielen en brengen dit voor je in kaart, inclusief persona’s die precies op jouw klanten lijken. Zo bepalen we welke vorm van communicatie het meeste effect heeft. Hierbij houden we rekening met het gewenste taalgebruik en de meest passende beelden voor jouw onderneming.

Online marketingplan 3

Hoe bereik je mensen?

Als het op de hoeveelheid mogelijke kanalen aankomt is de keuze nogal reuze! Veel mensen zien vaak door de bomen het bos niet meer en kiezen er dan voor om maar alle kanalen te gebruiken. Pro tip: je hebt er maar twee of drie écht nodig om de interactie met je klant aan te gaan.

 

Meten is weten!

Deze uitspraak horen we veel op het TYD kantoor. Hoe meer data je meet hoe meer inzicht je krijgt in je online marketing communicatie. Ontzettend waardevol maar op welke punten moet je sturen? Het aantal bezoekers op je website? Het aantal clicks op een Facebook post? De omzet van je webshop? Al deze key performance indicators (KPI’s) geven tenslotte inzicht in het succes van jouw bedrijf.

Laat ons je dan ontzorgen! Wij ontwikkelen voor jou een overzichtelijk dashboard als onderdeel van het online marketingplan. Dit dashboard geeft inzicht in je gestelde doelen en de behaalde resultaten. Zo kan je altijd precies zien hoe je het doet, en misschien nog belangrijker, waar het nog net iets beter kan!

Online marketingplan 4

BEL ONS

070 800 2130

Online marketingplan 5

MAIL ONS

hallo@theyoungdigitals.nl