fbpx

SAMENWERKING ROC MONDRIAAN IN-GANG EN THE YOUNG DIGITALS

Afgelopen vrijdag was de certificering van de In-Gang studenten die de afgelopen weken hard hebben gewerkt aan het digital marketeer-traject van The Young Digitals. Bij deze feestelijke happening was ook wethouder Bert van Alphen aanwezig om de trainees hun welverdiende certificaat te overhandigen. Wij spraken met een aantal betrokkenen over deze samenwerking tussen ROC Mondriaan en The Young Digitals.

The Young Digitals is opgericht door Sjoerd Hauptmeijer en Marc Pieterse. Marc vertelt hierover: “We hebben The Young Digitals opgericht om jongeren met die zijn vastgelopen maar wel barsten van het talent op weg te helpen. Veel jongeren slagen er niet in om binnen het bestaande systeem de weg naar de arbeidsmarkt te vinden, terwijl ze wel ontzettend veel in hun mars hebben. In een traject van 10 weken leiden wij de jongeren op tot digital marketeer. Vervolgens bieden we een deel van hen een baan aan of proberen we hen te koppelen aan een toekomstige werkgever.”

Marc Pieterse Demoday In-gang

De samenwerking met Mondriaan

Het traject dat de In-Gang studenten bij The Young Digitals hebben gevolgd is een pilot-samenwerking. Saloum Darboe was nauw betrokken bij de vormgeving van de pilot en de werving van de studenten. Hij vertelt: “Bij In-Gang houden wij ons bezig met het creëren van verschillende speelvelden voor studenten, ze gaan daar aan de slag met het ontwikkelen van schoolvaardigheden en het opdoen van praktijkervaring. Zo zijn ze goed voorbereid als ze hun (school)loopbaan vervolgen. Wij focussen ons op de ontwikkeling (het proces), bij dit traject van The Young Digitals het resultaat meer centraal. De studenten doen opdrachten voor echte bedrijven en het vraagt veel meer discipline. Elke week werd een ander onderdeel behandeld en moesten ze ook iets opleveren. Het is een mooie tussenvorm van onderwijs, zo leren de studenten echt een vak én is er volop ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling.”

Ook schooldirecteur José Brama is zeer te spreken over deze samenwerking: “Het is een win-win situatie voor zowel The Young Digitals als voor Mondriaan, wij leren van hen en zij van ons. En voor de studenten is dit natuurlijk een fantastische ervaring richting de arbeidsmarkt.” vertelt ze.

“Ik haal veel voldoening uit het sociale stuk, maar geniet ook van de ondernemerskant zoals het binnenhalen van nieuwe opdrachten: dit zijn namelijk banen voor onze young digitals. Als die twee samenkomen is voor mij het plaatje compleet.” – Marc Pieterse (mede-oprichter The Young Digitals)

Een enorme kans voor de jongeren

Er werden zowel lessen vanuit The Young Digitals als vanuit ROC Mondriaan verzorgt. Tim van de Noort en Ashfaaq Taus begeleidden het traject. Elke week stond een ander onderwerp centraal. Ashfaaq vertelt wat hij zo bijzonder vond aan deze groep: “Je ziet mensen binnenkomen met weinig zelfvertrouwen en vaak ook met veel bagage. Soms zitten ze in een negatieve spiraal waar ze zelf niet uit kunnen komen. Als je dan na een paar weken al ziet hoeveel ze zijn gegroeid, dan geeft dat enorm veel voldoening. Het geeft de jongeren weer hoop voor de toekomst, je biedt ze niet alleen kennis en ervaring maar ook structuur en sociale vaardigheden. Het is echt een enorme kans voor de jongeren.”

In-gang Samenwerking demoday

Wat vonden de studenten zelf?

Natuurlijk hebben we ook aan de studenten zelf gevraagd hoe zij het traject hebben ervaren. Van de groep van 13 zijn er 10 die afgelopen vrijdag hun certificaat in ontvangst mochten nemen. Een hele mooie prestatie waar we trots op mogen zijn. Damian vertelt over het traject: ”Ashfaaq begeleidde ons op het gebied van marketing en Tim gaf lessen zoals: Nederlands, rekenen en burgerschap. Deze begeleiders hebben mij ontzettend veel geleerd niet in alleen marketing, maar ook dingen over mezelf die ik nog niet eerder wist. Kort gezegd is dit een geweldige training. Door deze training heb ik mijn passie gevonden in marketing en ben ik blij dat ik deze ervaring heb mogen opdoen.”

Ook trainee Jessica is heel enthousiast over het traject: “De begeleiders stonden altijd klaar om vragen te beantwoorden en de opdrachten voor echte bedrijven waren heel leuk. Ik heel veel geleerd, van elkaar en de wekelijkse lessen.”

Een geslaagde samenwerking kunnen we wel stellen. Wij willen de studenten en iedereen hierbij betrokken is van harte feliciteren!

In-gang Samenwerking demoday

Elk talent verdient een kans

The Young Digitals is een sociale onderneming die jongeren zonder startkwalificatie begeleidt naar een kansrijke toekomst als digital marketeer. Om deze jongeren hierop voor te bereiden is het belangrijk dat zij voldoende waardevolle werkervaring opdoen.

Graag komen wij in contact met bedrijven die hun sociale hart op de juiste plaats hebben zitten en die behoefte hebben aan online marketing ondersteuning. Zodat we meer jongeren dat zetje in de rug kunnen geven. Bekijk hier met welke online marketing diensten wij jou kunnen ondersteunen.

Zie jij kansen voor onze young digitals? Laat een berichtje achter en we vertellen je graag wat we voor jouw online marketing kunnen betekenen.

Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.

Meer zoals dit: