fbpx

SEO SCHRIJVEN – WEEKLY SHORT READ PART 3

Het is alweer tijd voor de derde online marketing cheat sheet! Zo gaven we eerder al een opfriscursus voor Facebook Advertising en Google Analytics. Deze week praten we je bij over zowel de basis als de laatste tricks op het gebied van SEO schrijven.

Menig internetbezoek begint bij Google. Dus hoe zorgt je SEO team ervoor dat je daar zo hoog mogelijk belandt? Voornamelijk door SEO te schrijven, dat weten we allemaal. En hoe de perfecte SEO tekst eruit ziet? Dat weet onze young digital Tanisha jou haarfijn te vertellen.

SEO schrijven blog

Wat googled je doelgroep?

De key om gevonden te worden door jouw doelgroep, is door je in te leven in jouw ideale doelgroep. Wat drijft hen en hoe gedragen zij zich op internet? En vooral: welke zoektermen gebruiken zij? Hierbij kun je vooral uitgaan van het probleem van je potentiële klant, en niet jouw oplossing. Dus als je bijvoorbeeld een loodgieter bent, focus je dan bij het schrijven dus op de lekkende kraan. En niet op het het vervangen van de perlator. Want dat laatste, daar zoeken minder mensen op.

Tanisha geeft ook als extra tip: “Vind je het lastig je in te denken wat je doelgroep googled? Kijk dan eens naar website teksten van je concurrenten voor inspiratie!”

Plaatsing van je zoekwoorden

Na je zoekwoorden onderzoek ga je aan de hand van deze zoektermen een steengoede SEO tekst schrijven en verwerk je hier je zoektermen in. Vroeger was het zo dat hoe vaker je de zoekterm benoemde in je tekst, hoe hoger je in google belandde. Dat is niet meer zo. Nu gaat het om het neerzetten van de termen op de goede plek. En wat is die goede plek?

Titel
De termen in de titel omschrijven waar jouw hele tekst over gaan. Daarom gaat Google er ook van uit dat de woorden in de titel belangrijk zijn voor die pagina.

Introductie en afsluiting
Als jouw belangrijkste term in de intro en de afsluiting staan, denkt Google dat het ook interessant is voor jouw tekst.

URL
Als je jouw term in de URL van de pagina verwerkt, is het direct voor Google duidelijk dat deze pagina daarover gaat.

ALT teksten
Gebruik je afbeeldingen op je pagina? Vergeet dan niet de ALT teksten in te vullen. Zo verschijnt het ook in de broncode van je pagina.

Focus op de zoekintentie

Waarom zoekt iemand naar een bepaald product of dienst? Is dat omdat ze zelf willen weten hoe ze iets doen? Of willen ze dit product (of dienst) inkopen? Je staat er misschien niet meteen bij stil, maar het schrijven op deze “zoekintentie” kan veel invloed hebben op jouw SEO resultaten! Wees daarom bewust van de verschillende soorten zoekintenties die er zijn:

  • Informatieve zoekintentie
  • Commerciële zoekintentie
    • Vergelijkend en oriënterend
    • Commercieel
  • Transactionele zoekintentie
  • Lokale zoekintentie

Verdiep je daarom goed in de zoekintentie van je doelgroep.

Hoe schrijf je SEO

Op zoek naar een SEO specialist?

The Young Digitals heeft veel ervaring met SEO. Zo voeren we bijvoorbeeld een complete SEO opdracht uit voor VodafoneZiggo. Heb je al blogs en website teksten klaar staan, maar moet hier nog een SEO-slag over? Ook hiermee hebben onze digitale doorzetters ervaring! Zo was dit een van de SEO opdrachten die wij uitvoerde voor Nationale-Nederlanden. 

 

Dus wil je ook bovenaan staan in Google? Zorgen dat mensen op je website belanden met de juiste intentie? We vertellen je graag wat we voor jou kunnen betekenen.

Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.

Meer zoals dit: