fbpx

THE YOUNG DIGITALS RONDT EERSTE TRAINING AF IN UTRECHT!

Een nieuwe locatie openen is altijd spannend. In april ging de eerste training in Utrecht van start. Hiervoor werden onder anderen trainees geworven, bedrijven geregeld waar de trainees langs mochten en een trainingslokaal klaargemaakt. Welke ‘nieuwe’ collega dit allemaal organiseerde? Trainingsbegeleider Amanda! Amanda startte in april en zorgde er in sneltreinvaart voor dat de trainees konden beginnen met waar ze voor kwamen: alles leren over online marketing. Lees hier hoe de eerste tien trainingsweken er in Utrecht aan toe gingen!

Het openen van deze locatie is mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Utrecht, Utrecht Talent Alliantie en U-Tech Community. Samen slaan we de handen ineen om de mismatch op de arbeidsmarkt te verkleinen. En jongeren een kans te geven op een carrière met toekomst: als online marketeer!

Meet trainingsbegeleider Amanda!

Amanda kwam via via bij onze vacature terecht voor een trainingsbegeleider in Utrecht. Ze kende namelijk onze content team lead Madelon al. Het geven van marketing trainingen had Amanda al ervaring mee. Maar het specifiek begeleiden van jongeren? Dat was nieuw en een uitdaging. Amanda liet zich vanaf haar eerste werkdag van haar beste kant zien. Van tafels bestellen en in elkaar zetten, de bedrijfsbezoeken regelen voor de trainees tot het begeleiden van de leergierige jongeren tijdens onze online marketing training: she can do it!

Young digital Amanda

Toffe bedrijfsbezoeken en leuke trainers

Toen begon in april de training, vrij kort nadat Amanda begon. Spannend. Maar zo leuk! Want ook voor Amanda was het nieuw om elke week een ander bedrijf te bezoeken. En daar te horen over de marketing werkzaamheden. “Het was allemaal zo uiteenlopend. Ik ben bijvoorbeeld geen voetbalfan, maar het was zo leuk en leerzaam om te horen over de data werkzaamheden van FC Utrecht. Alles qua data wordt bijgehouden en gebruikt in de marketing. Echt super cool!”, zegt Amanda.

Voor de trainees? Wij denken dat het bezoek aan de Volksbank voor hen het leukste was. “De marketeers van de Volksbank hadden zich erg goed ingelezen over wat The Young Digitals doet. Ze hadden een mooie presentatie voorbereid en ontvingen de trainees als echte marketeers, die aan de slag gingen met de customer journey van de website van de bank. Daar waren de trainees ontzettend enthousiast over”, legt Amanda uit.

The Young Digitals training

Ook over de trainers die elke week les gaven over hun marketing specialisatie valt iets te zeggen. Want daar lieten verschillende personen een bijzondere indruk op de trainees achter. Mario van Vliet geeft sinds het ontstaan van The Young Digitals trouw de content marketing training. En ook deze training viel dat weer goed in de smaak. “Tijdens het evaluatierondje aan het einde van de trainingsweek bleken de trainees erg onder de indruk van hoe veel hij wel niet wist over schrijven. Het is zo leuk om hen dan zo enthousiast te zien!”. vertelt Amanda. Ook de interne trainers van The Young Digitals (jongeren die onze training hebben gevolgd en nu als specialisten bij ons werken) lieten een goede indruk achter. “Alle trainees die de training hebben afgerond, willen graag bij ons komen werken. Dit komt onder anderen door de indruk die de interne trainers hebben achtergelaten. Hierdoor zien de trainees The Young Digitals echt als een plek waar ze willen werken. Ik ben daar persoonlijk erg trots op!”

De trots op deze digitale doorzetters

Waar Amanda het meest trots op is? Het verschil in de houding van de trainees nu in vergelijking met toen ze de training begonnen. Amanda licht met een glimlach toe: “In het begin vonden ze het bijvoorbeeld erg spannend om te presenteren. Sommigen wilden echt niet! Aan het einde van de training waren er juist discussies over wie er als eerste mocht. Wel met het idee van: ‘dan heb ik heb maar gehad’. Maar ze doen het wel!”

Net als Amanda zijn wij, de rest van The Young Digitals, ook ontzettend trots op deze trainees. Zij hebben zich in tien weken tijd weer enorm bewezen! Dus nu is het tijd om deze jongeren aan het werk te zetten, in loondienst van The Young Digitals. Help jij deze jongeren aan werkervaring door je marketing uit te besteden aan ons?

Let’s put them to work!

Op zoek naar marketing ondersteuning? Werkzaamheden die maar blijven liggen door bijvoorbeeld tijdgebrek? Onze young digitals nemen werk uit handen! Kies net als Eurowijs/De Volksbank, De Vegetarische Slager en VodafoneZiggo voor de ondersteuning van onze young digitals. Meer info ontvangen? Laat een berichtje achter!

Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.

Meer zoals dit: