fbpx

ALLES OVER DE TRAINING

Wij kunnen je helpen om een serieuze stap te maken in je leven. Als digitale marketeer zijn er veel kansen in het vinden van een leuke baan.

Een toptraining in digitale marketing!

Bij The Young Digitals leer je in 10 weken alles wat je nodig hebt om te kunnen starten als digital marketeer. Onder begeleiding van professionals leer je de benodigde theorie en ga je direct aan de slag met de praktijk.

Elke week maak je kennis met een uniek onderdeel van de online marketing met een ervaren en gespecialiseerde trainer. Je begint bij de basis, en graaft steeds een stukje dieper in de online marketing wereld. Zo vergroot jij je kansen in de arbeidsmarkt en de mogelijkheid voor een baan met toekomst.

De opbouw van jouw training

  • De training omvat 10 opeenvolgende weken
  • 4 dagen per week (maandag tot en met donderdag)
  • Van 9.00 tot 14.30 uur 
  • Je zit in een groep van ongeveer 15 trainees 
  • Ga je sneller? Dan schakel je door naar advanced niveau
  • Aan het eind van iedere week ontvang je een deelcertificaat 
  • Je hebt een vaste begeleider en per onderwerp een nieuwe trainer
  • Daarnaast is er een coach beschikbaar als je daar behoefte aan hebt
  • Aan het einde van de opleiding ontvang je het The Young Digitals certificaat 
Het Trainingsprogramma 1

Klantcases & bedrijfsbezoeken

Misschien wel het leukste aan onze trainingen zijn de bedrijfsbezoeken en de opdrachten die we dan mee krijgen. We gaan namelijk vanaf dag 1 direct aan de slag met echte klanten.

Hier krijg je een rondleiding en maakt kennis met online marketing in de praktijk. Iedere week zie je een ander bedrijf en gaat voor deze organisatie aan de slag. Instagram campagne? Website verbeteren? Het kan allemaal.

Deze organisaties zijn serieus geïnteresseerd in de oplossingen waar jij mee komt. Want “young digitals” zijn online opgegroeid en kijken met frisse ogen naar de praktijk.

Het Trainingsprogramma 2

Week 1: Online marketingplan

 Het online marketingplan is het startpunt. Hiermee creëer je structuur en samenhang in je online marketing en zorg je voor meetbare doelen. Je analyseert je doelgroep en brengt hun behoeften en gedrag en kaart.

Een strategisch online marketingplan is de belangrijkste basis voor online marketing. Zo herken je namelijk echt waar je kansen liggen en heb je duidelijk in beeld waar je doelgroep zich bevindt!

Het Trainingsprogramma 3

Week 2: Contentcreatie

Inspirerende content is onmisbaar voor online marketing. Teksten, Foto’s, video’s, ze vallen allemaal onder de term content. Je gaat aan de slag met het schrijven van teksten en met het creëren van beeldmateriaal.

Door op de juiste manier een bepaald soort content in te zetten kun je namelijk enorm veel credits winnen bij je bezoekers of volgers. Zo ben je als bedrijf ook meer betrouwbaar en online beter vindbaar voor andere bedrijven of consumenten.

Het Trainingsprogramma 4

Week 3: Websites maken

Een goede website is de online basis van een bedrijf. Hier ontvang je immers de bezoekers en motiveer je ze om tot actie over te gaan. Je leert hoe je een website moet bouwen die niet alleen mooi is, maar ook goed in elkaar steekt.

Op dit moment zijn er maar liefst 966 miljard (!) websites actief op het web. En de komende jaren worden dit er alleen maar meer. Het internet wordt steeds groter en er komen jaarlijks steeds meer actieve gebruikers bij. Het is dus erg belangrijk (en natuurlijk super tof) om dit goed onder de knie te krijgen.

Het Trainingsprogramma 5

Week 4: SEO

SEO (Search Engine Optimization) is kort gezegd het optimaliseren van je website voor de zoekresultaten in Google. Je leert hoe Google werkt en hoe je kunt zorgen dat een website hoger in de zoekresultaten komt te staan.

Vroeger was dit simpel gezegd door ‘vriendjes’ te worden met Google. Tegenwoordig is dat ietsjes lastiger. Google is enorm groot geworden net zoals het internet zelf. We leren je hoe je een goed onderzoek kunt doen naar kansen in de organische vindbaarheid en hoe je van een strategie echt werk maakt.

Het Trainingsprogramma 6

Week 5: Facebook en Instagram

Facebook en Instagram, oftewel social media zijn onmisbare pionnen in de online marketing.
Niet alleen is bijna alles en iedereen hier te vinden. Dit is ook de place to be als het gaat om een enorm publiek, maar deze moet je natuurlijk eerst nog weten te bereiken.

Je leert bij ons hoe je een bedrijfsprofiel op de juiste manier inricht. Vervolgens ga je aan de slag met campagnes. Je heb inmiddels al geleerd wie je doelgroep is, en hoe je sterke content kunt maken. Dit gebruik je als basis voor je campagne. Je stelt een strategie op en deze voer je vervolgens uit.

Het Trainingsprogramma 7

Week 6: LinkedIn en Twitter

LinkedIn en Twitter zijn de 2 andere grote pionnen in social media marketing. Deze twee zijn alleen veel interessanter voor het bereiken van een zakelijk publiek. LinkedIn is niet alleen belangrijk voor een zakelijk bereik met je bedrijf. Dit is ook enorm belangrijk kanaal voor jouw eigen marketing! Jij moet immers natuurlijk ook goed in het daglicht komen, bij eventuele toekomstige werkgevers.

Je leert deze week bedrijfsprofielen maken en pimpt je persoonlijke accounts op. Verder leer je hoe het is om via deze twee kanalen een campagne te starten en uitvoeren.

Het Trainingsprogramma 8

Week 7: Google Ads

Google Ads, ook wel bekend als Search Engine Advertising (SEA), is het adverteren via Google. Dit kan op meerdere manieren. Je kunt inzetten op zoekwoorden, maar ook op Google shopping. Verder heb je regenwoordig zelfs pre-rolls (je weet wel, die irritante reclames voor je Youtube filmpje).

In deze week leer je hoe je dit op de meest effectieve en voordelige manier kunt doen.

Het Trainingsprogramma 9

Week 8: Google Analytics

Google Analytics is de manier om het verkeer op je website te meten en te analyseren. Dat klinkt misschien saai maar dat is het niet. Google Analytics is een schatkist aan informatie over bezoekers en hun gedrag. Je kunt er enorm veel uithalen, maar hiervoor moet je wel alle tips & tricks weten.

Veel mensen zien het dan ook als overbodig, of komen er simpel weg gewoon niet uit. We leren je hoe je het dashboard duidelijk en effectief kunt instellen, hoe je nog dieper in de data kunt duiken die je te zien krijgt en hoe je kansen voor een bedrijf of website kan vinden met Google Analytics.

Het Trainingsprogramma 10

Week 9: Conversie optimalisatie

Met CRO (Conversion Rate Optimization) kun je de opbrengst van een website verbeteren. Eigenlijk is het simpel gezegd het verhogen van het conversie percentage van een website waardoor uit hetzelfde aantal bezoekers meer leads (of een ander conversie doel) gehaald word.

Dit kun je op verschillende manieren bereiken. In sommige gevallen is dit door het optimaliseren van bijvoorbeeld de website. Maar hiervoor heb je nog veel meer geweldige trucs die je in week 9 allemaal te weten komt!

Het Trainingsprogramma 11

Week 10: Prepare for Demo Day!

In de laatste week van onze training ga je werken aan je eigen marketing. Je optimaliseert je CV, je verbetert je eigen social media, en je werkt aan je eindpresentatie voor demo day. De 10 weken training zitten er alweer op.

De weken zijn waarschijnlijk voorbij gevlogen, maar je hebt enorm veel geleerd. Dit ga je ook allemaal laten zien op de demo day. Alle trainers en bedrijven waar je de afgelopen weken in contact bent geweest zullen er zijn. Ook de trainees van beide groepen komen kijken, en uiteraard nog heel wat mensen uit ons netwerk. Dit is dus een enorme belangrijke dag. Wie weet ontmoet jij hier wel je toekomstige werknemer!

Meld je aan voor een kennismakingsgesprek!

De training van april zit vol maar laat je gegevens achter om op de hoogte gehouden te worden over de volgende!

15 + 6 =

Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.