VOORDELEN VAN EEN INCLUSIEF MARKETING TEAM
De slogan van The Young Digitals is niet voor niets: “Elk talent verdient een kans”. Het is bewezen dat teams met diversiteit beter presteren en dat het personeel zich vrijer voelt. Bij diversiteit denken veel mensen huidskleur en etniciteit, maar dit betekent zoveel meer. Denk aan het hebben van verschillende leeftijdscategorieën op de werkvloer, verschillende opleidingsniveaus enzovoort. En geef toe: veel marketingteams zien er toch vaak hetzelfde uit. Met vooral mensen die hoogopgeleid zijn in marketing of communicatie. Ontzettend zonde. Voor zowel jouw marketingteam als voor de maatschappij. Lees hier waarom.
WAT BETEKENT INCLUSIEF
Het weerspiegelen van de maatschappij. Iedereen die solliciteert heeft gelijke kansen, onafhankelijk van geslacht, leeftijd, opleidingsniveau, etniciteit, culturele achtergrond, religie, de afstand tot de arbeidsmarkt, functiebeperking en interesses. Je neemt je werknemers aan op basis van het talent, de werkervaring en de kennis die zij hebben. Het betekent niet dat je die factoren niet ziet, maar juist waardeert. Want de diversiteit op je werkvloer in de genoemde factoren zorgen voor voordelen voor jouw team. Lees snel verder.
MAAR
Wat belangrijk is om niet te vergeten, is dat positief racisme ook racisme is! Iemand aannemen puur om de diversiteit te bevorderen of om inclusief te zijn is niet OK. Iedereen moet ten alle tijden gelijke kansen krijgen op jouw vacatures en het uitsluiten van doelgroepen is nooit toegestaan. Neem iemand altijd aan om de talent, werkervaring en kennis.
DE VOORDELEN
1. Een vindingrijker, creatiever team
Het hebben van bijvoorbeeld verschillende opleidingsniveaus, leeftijfscategorieën en etnisch-culturele achtergronden onder de werknemers leidt tot een vindingrijk team. Het kan op de werkvloer een positieve impuls geven aan de oplossingsgerichtheid in een team, in de zin dat er meerdere zienswijzen zijn. Ook het verkrijgen van een bredere afzetmarkt is mogelijk, doordat werknemers kunnen helpen om specifieke klantengroepen beter te bereiken.
2. Minder ziekteverzuim
Een team dat bijvoorbeeld bestaat uit verschillende etnisch-culturele en religieuze achtergronden draagt bij aan een goed klimaat voor het bedrijf, als dit pesterijen en uitsluitingen voorkomt. En als werknemers zich prettig voelen, zullen zij zich minder ziek vaak melden, wat zelfs financieel een voordeel is voor een bedrijf.
3. Een hogere betrokkenheid & productiviteit
Aanvullend op de bovenstaande punten: uit meerdere onderzoeken is gebleken dat als mensen zich prettig voelen op de werkvloer en zichzelf kunnen zijn, dat dit bijdraagt aan de productiviteit. Ook schept diversiteit, zoals bij punt 2 benoemd, een bredere kijk op het vinden van oplossingen en zorgt voor een grotere creativiteit. Dit zorgt weer voor een versterking van de loyaliteit en betrokkenheid van de werknemers.
MIS JIJ INCLUSIE IN JOUW MARKETING TEAM?
The Young Digitals biedt jongeren zonder uitkijk op een carrière een kans. Vervolgens zien we altijd hoe hard deze jongeren willen werken! Onze young digitals zijn gemotiveerd, slim en doorzetters: digitale doorzetters. Mis jij inclusie in jouw marketing team? Dan staan onze young digitals klaar om jou te ondersteunen!
Of het nou gaat om SEO, online marketing rapportages of social media campagnes. The Young digitals biedt professionele ondersteuning voor jouw marketing team, terwijl jij werkt aan inclusie. Liever fulltime een young digital in dienst? Dan is detachering de oplossing!
Vragen of opmerkingen over ons concept? Laat hier je gegevens achter en we spreken elkaar snel.
Velden met een * zijn verplicht. Door op verzenden te drukken ga je akkoord met ons privacybeleid.
Meer zoals dit:
Behind the scenes | Dit is onze nieuwste young digital: Miquel
Het verhaal van onze nieuwe young digital Miquel: alles over zijn werkzaamheden als succesvol content marketeer en zijn weg hiernaar toe!
Beat the stress – een training door Martine Smidt-Luijk
Hoe ga jij om met stress? Onze young digitals hebben hier veel meer inzicht over gekregen na de ‘beat the stress’ training van Martine!
Drie copywrite tips voor een tekst met resultaat – Door Mario van Vliet
Drie copywriting tips en tricks die ervoor zorgen dat jij je beste overtuigende tekst ooit schrijft!